Lækker cremet one pot pasta

IMG_20170812_183407-02

Jeg er for nylig hoppet med på moden med one pot pasta (ja! bedre sent end aldrig). Den gang lavede jeg denne lækre af Valdemarsro. Onepot pasta er perfekt, fordi det der tager længst tid, er forberede det, og så smager det vanvittig godt.

Det her er måske ikke helt en onepot pasta, fordi hvis man vil have laks i den, skal laksen altså laves i ovnen. Dog kan laksen undværes hvis det er! 😉

Onepot pasta (2. pers + rester til madpakken) :
2 stk. laks
250 gram fuldkornspastaskruer (eller hvad du har!)
3-4 håndfulde frisk skyllet spinat
1 lille squash
1 rødløg
3/4 dl. piskefløde
4 dl grøntsagsboullionvand
1 tsk chiliflager
2 tsk salt
1 tsk peber

To do:
Sæt de to stykker laks i ovnen ved 200 grader. OBS! ta’ det ud når det er klar
Riv squash og skær rødløg i stykker
Put Spinat, squash, rødløg, pasta, boullionvand, fløde, chili, salt og peber i en gryde
Lad gryden stå på kogepladen til fløden og boullionvandet koger
Når det koger, rør godt rundt i det.
Lad det simrer i ca. 10-12 min. ca.
Tilføj laks til retten (jeg tilføjede 1,5 stykke og brugte resten til topping)
lad det simre i 5 min. mere.
Retten er færdig og klar til servering.

IMG_20170812_180830-01

Velbekomme:)

TIP! Man kan skifte lidt ud med grøntsager, og bruge som man vil og hvad man har, den her ret er bare en super “tøm køleskabetret”
TIPTIP! Jeg bruger piskefløde fordi der er mere smag i, hvis jeg havde valgt at bruge madlavningsfløde havde jeg fyldt retten med e-numre, og jeg skulle bruge meget mere for at give den, den samme smag. Men det er jo op til jer selv 😉

Leave a Reply

