Hot veggie mexi-mix

IMG_20170623_194555_294.jpg

Mexiret(2pers.):
1 dåse sortebønner
12 cherrytomater
1 fed hvidløg
1 løg
1 dåse tomater
50-60 gram røde linser
2 spsk Urtekram Taco Spice Mix
Frisk chili – smag til (kommer an på hvor stærk den er)
1 tsk Kokosolie (el. andet til stegning)
Salt

Tilbehør (bønnefries):
Frosne grønne bønner (nok til at fylde en bageplade)
Olie (bruge spray olie med hvidløg fra Holm – så får de ikke for meget)

Mexi:
Kog linserne
Imens linserne koges:
Skær løg og hvidløg i fine stykker.
Steg løg, hvidløg og de sorte bønnerne på panden med Taco Spicemix
Kør cherrytomaterne i en minihakker eller stavblender
Tilføj chili til tomatsaucen og hæld den på panden med bønnerne
Tilføj de kogte linserne til blandningen
Tomatsaucen koger ind
Tilføj de hakkede tomater (blend dem også evt inden)
Lad det kog lidt ind og smag til med evt. mere Taco spice og salt.

Tilbehør:
Hæld frosne bønner ud på en bage plade
Spray med olie – hvis man har en oliespray – ellers kan de pensles 😉

TIP#1 tilbehøret er kun et forslag!
TIP#2 Det kunne 100 p. også være lækkert med en god guaca. til – men hvornår er det dårligt med sådan en? 😉
TIP#3 Snart vil jeg lave det i stedet for det normale kød man altid får i madpandekager – super god erstatning hertil (hvis jeg selv skal sige det ;))
HOV! navnet er totalt ukreativt. men ja. jeg har lige fået sommerferie, nu slapper jeg af, så hjernen kører ikke på højtryk, MEN jeg glæder mig til at have tid til at lave lidt lækkert mad.

VELBEKOMME:)

Leave a Reply

