Lækre pirogger – en perfekt snack

IMG_20170419_161954-02

Piroggerne er lavet på pølsehornsdej (min svigermors), jeg har fået lov at dele den med jer her på bloggen, den er syndig god, jeg tænker de her er perfekte til næste uges Kapsejlads i stedet for at lave pizzasnegle og pølsehorn (som ellers også er en god snack når man er lidt fuld), som nok ellers var alternativet er det her godt med noget nyt.

Pirogger:
Dej;
500 gram mel
2,5 dl lunken vand
2 tsk. sukker
1 tsk. salt
50 gram gær
æg (til pensling)

To do;
Rør gæren ud med salt, sukker og vand
tilføj mel lidt efter lidt
Lad den hæve i 30 min

Hjemmelavet pesto, prøvede mig frem, så den er ikke så præcis:
1 håndfuld peanuts (ca.)
2 håndfulde frisk spinat
1/2 dl olivenolie
Lidt friske koriander
1 fed hvidløg

To do;
Blend det hele sammen

Piroggerne to do:
Når dejen har hvilet 30 min.
Del den i 4 stykker
Rul hvert stykke flad og firkantet og skær det i fire stykker
Put Pesto, smuldret feta og kylling (brugte bare pålæg fra Tulip- se billede) på dejen
Fold dejen og læg det luk den sammen med en gaffel
Pensel med æg
Sæt dem i oven ved 220 græder i 20 min. ca.
Lad dem køle af

VELBEKOMME:)

TIP! du kan jo helt selv bestemme hvad du putter i og man behøves ikke kød.

Leave a Reply

