De lækreste veggie pizzaer

Billede 13-03-2017 19.08.58

ingredienser (pizzabundene 10 små):
1 ds. kikærter (240 gram)
1 tsk. bagepulver
1 lille løg
3 Spsk. chiafrø
2 Spsk. olivenolie
2 fed hvidløg
Krydderier: Jeg brugte oregano og frisk basilikum
1 tsk salt

To do:
Tænd ovnen på 200 grader varm luft – husk jeg bruger en miniovn!
Få væden fra kikærterne
Hak løgene
Bland det hele sammen i en minihakker (stavblender, blender el. hvad man lige har)
Blend det sammen til det bliver en “dej” – se billede
Læg det i små klatter på bagepapir
Sæt pizzabundene i ovnen i 20-30 min
Ta’ dem evt. ud lidt før tid, hvis man ønsker smeltet ost på

Forslag til pynt:

Haydari-pizzaen(den gule):
Peberfrugt (brugte gul – normal bruger jeg rød, men nu havde vi altså kun gul)
1 og 1/2 dl feta (ca) (bruger normalt god feta(fetablokke), men brugte bare tern, da vi lige havde dem!)
1 tsk olivenolie
1 tsk Sambal oelec
1 fed hvidløg
1/2 avokado
– I går blandede jeg bare alle tingene sammen, da ovnen var fyldt med pizzabunde, normalt plejer jeg at “grille” peberfrugten i ovnen, så man kan fjerne skallen. Jeg synes nu ikke det gjorde så meget, det gav bare haydaien en mere grovhed. – så hvis man lige skal lave en i en hurtig vending, kan dette altså sagtens lade sig gøre! – jeg pyntede af med avocado i tynde finde skiver

Billede 13-03-2017 18.29.18
haydari inden det bliver blendet 

Spidskål-pizzaen:
Lidt spidskål
2 tsk. oregano
Frisk mozzarella
Tabasco sauce
– Steg lidt spidskål med oregano (for det forbinder jeg med pizza – du bestemmer selvfølgelig selv!) og tabasco sauce, det friske mozzarella havde jeg lagt på pizza bundene og varmet i oven, efter lagde jeg spids kål ovenpå pizzaerne.

Aubergine-pizzaen
1/4 aubergine
1/2 tomat
Frisk mozzarella
Salt og peber
basilikum
olien(til stegning)
– Skær auberginen i skiver, og steg dem på panden i olie (lidt) med salt og peber, når de er stegt, læg dem på de ønskede pizzaer, med frisk mozzarella ovenpå (jeg puttede dem i oven, det kan man jo undlade at gøre), når de er færdige, put frisk lækker tomat på, og pynt af med basilikum.

VELBEKOMME:)

TIP! bundene er både glutenfri og veganske
TIPTIP! put alt den slags fyld på du har lyst til, det her er blot nogle forslag
OBS! Håber ikke det er for forvirrende

Leave a Reply

