Tomat-linse-peberfrugtsuppe

Processed with VSCOcam with f2 preset

Jeg har allerede spist julemad 3(!) gange og vi har altså kun den 8. og i weekenden venter endnu 2 julefrokoster, jeg tænker mange af jer også elsker julemad, som jeg, men det er rart lige at vende tilbage til hverdagen og få noget sundt mad, som mætter og som man ikke bliver helt oppustet af.

Suppe:
1 dåse hakkede tomater
1 dl røde linser
1 dåse vand (læs TIP!)
1/2 tsk kardemomme
2 tomatter
1 rød peberfrugt
1 tsk chiliflager
Salt & peber

To do:
Bland alle ingredienserne i en gryde
Kog det op og lad det koge til linserne er udkogte
Når linserne er udkogte – blend det hele sammen med en stavblender el. blender
Lad det koge lidt videre efter det er blevet blendet
Smag det til – tilføj evt. vand hvis du synes den er for tyk

VELBEKOMME 🙂

TIP! når jeg skriver en dåse vand, hælder jeg vand i dåsen hvor der har været hakkede tomater – så sparer man opvask i forhold til at finde et dl mål frem.
TIPTIP! hvis man vælger at lave suppen tynd, fordi man evt mener man gerne vil have pasta i skal man jo det. Husk dog at linserne mætter virkelig meget, så personligt vil jeg synes at lige i en linsesuppe er det for meget med en suppepasta – gem hellere dem til en normal tomatsuppe. Et godt stykke grov brød er dog lækkert til.

Leave a Reply

