Broccolipizza

Processed with VSCOcam with f2 preset
Broccoli pizza

Broccolipizza 2 pers:
1 Broccoli
2 æg
2 Spsk HUSK el. loppefrø skaller (kan undlades)
Lidt parmesan – el. evt andet revet ost
Salt og Peber
Tomatsauce – pizzasauce (se hvordan jeg hurtigt fixede min egen under TIP!)
Evt fyld: salat, mozzarella, seranoskinke og ærter
Oregano

To do:
Blend – broccolien, jeg brugte en minihakker – stavblenderen fungerede ikke så godt til det.
Tilføj æg, HUSK, parmasan, salt og peber og rør rundt
Fordel dejen på en bageplade
Bag dejen i ca. 15 min ved 200 grader varmluft så den bliver gylden i siderne
Put pizzasaucen på igen – og evt fyld – med mindre du bruger frisk fyld som jeg
Bag igen i ca 10 min
Efter bagning, put frisk fyld på – hvis det er det du skal have på
Drys med oregano

TIP! det er lækkert og nemt med en frisk tomatsauce, det er 2 tomater, et fed hvidløg, oregano, lidt vand og en spsk tomatpure – kog det op – Man kan evt blende det sammen, men jeg kan godt lide det er lidt rustikt, så jeg rører det bare godt, så bliver det automatisk en pizzasauce.

TIPTIP!: Du kan putte alt fyld på – det skal måske bare have lidt længere i ovnen 2. gang, hvis man fx. putter kød på.

VELBEKOMME! 🙂

Leave a Reply

