Lasagnette #stopmadspild

Processed with VSCOcam with f2 preset

Lasagnette;
500 gram oksekød
1 dåse hakket tomater
1 dl. mælk (el. vand)
1 lille løg
1 fed hvidløg
salt
peber
frisk basilikum/tørret
oregano
120 gram pastaskruer
grøntsager #stopmadspild, Jeg brugte;
1/2 squash
2 håndfulde spinat spinat
evt frisk parmesan – el. andet ost el. hvad man nu bruger som topping på en lasagnette

To do ;
Brun løg med hvidløg
Brun kødet heri
Tilføj grøntsagerne du har valgt + krydderier
Tilføj de hakket tomater + mælk el. vand
smag til med salt og peber
lad det simrer til saucen har kogt lidt ind (ca. 15 min.)
HUSK at smag saucen til igen
læg et lag i sauce i et fad – derefter pastaen og så sauce igen
Jeg toppede med frisk parmesan, da man ikke skal bruge så meget men det giver en lækker smag.
Put lasagnetten i ovnen ved 200 grader varmluft i 30 -40 min

Processed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with f2 preset

TIP! Når jeg laver en kødsovs putter jeg altid grøntsager i som jeg lige har i køleskabet, gulerødder er også rigtig gode. 🙂 Det er altid godt at lave en kødsovs, når man skal have tømt ud i grøntsagerne! 🙂

Velbekomme 😉

 

Leave a Reply

