Blomkålspizza

Processed with VSCOcam with f2 preset

Blomkålspizza, nem at lave. sund at spise. (2 pers.)

Bunden:
250 gram blomkål
2 æg
oregano
2 Spsk Husk/loppefrø skaller (kan undlades)
lidt ost
salt og peber
evt. chili

Tomatsauce:
2 Spsk. ketchup fra Bodylab
2 Spsk tomatpuré
1/2 fed hvidløg
lidt frisk basilikum

Topping:
frisk spinat
frisk mozzarella
en halv pakke seranoskinke

How to do;

Jeg bruger varmluft (kan sagtens laves uden varmluft) – og tænder ovnen som det første ( da vi jo har vores te-køkken og en miniovn!)
blomkålen rives og skæres i ministykker. hele “bunden” blandes sammen til en klistret masse og fordeles på bagepladen. giv den 10 min i ovnen v. 180-200 grader el. til den er gyldenbrun.

Imens den er i ovnen røres tomatsaucen sammen. Jeg kan godt lide den lidt stærke smag, så jeg kunne også godt finde på at putte Cayennepeber i det, da det også har en god effekt på kroppen. Jeg rører det bare sammen med en ske, men hvis man har nogen rigtig modne tomater kan man med fordel lige få dem brugt her også. #stopmadspild!

Når bunden er klar tager man den ud og pynter med saucen. og lige sætter den ind igen i 5 min så det har “sat sig”, hvis man ville lave en blomkålspizza med standard pizza toppings på, som ost, skinke, kød osv. skal det også med ind til det ser færdigt ud. Ellers tager du bare pizzaen ud og pynter som det passer dig.

-Velbekomme!

Leave a Reply

